niedziela, 3 lipca 2011

Portfel cz. II

Jak już wspomniałem w poprzednich wpisach w moim portfelu znalazło się miejsce na niewielką ilość kruszcu. Po przeczytaniu pewnej ilość artykułów na temat inwestycji i dywersyfikacji portfela, zainteresowała mnie możliwość lokacji kapitału w monety. Po zagłębieniu się w temat ze zdziwieniem na twarzy czytałem o coraz większej podaży i zainteresowaniu tą formą zarobku. Czytałem o monetach z 1995 roku, które kiedyś warte 2 zł aktualnie sprzedają się w przedziale cenowym 78-100 zł, a to jest minimum 3900% zysku w przeciągu 16 lat. I nie wiem jak Wy, ale ja to uznaje za niewiarygodny wynik. Polecam sprawdzić na własne oczy... wpiszcie w allegro 2zł sum 1995 a przekonacie się. Oczywiście ze względu na mniejsze zainteresowanie w tamtych latach, nakład monet był dużo mniejszy od obecnych nakładów, co oczywiście wpływa na wartość monety. Ale wyobraźcie sobie, że w 1995 roku mieliście wolne 20.000 zł które wymieniliście na 10.000 szt. tej monety.   780.000 zł – wygląda przyjemnie? Dwa 50-cio metrowe mieszkania we Wrocławiu lub jeden spory apartament.

No dobra koniec marzeń, wracamy na ziemie… Tak jak w poprzednich przypadkach postaram się w przyszłości rozwinąć temat monet bo jest on dla mnie dość świeży i wiele jeszcze jest tutaj do odkrycia. Ale po mimo swojej nieprofesjonalnej wiedzy, dokonałem już kilku zakupów. Oto one:




Przy cenie zakupu uwzględniłem koszty przesyłki monet do mnie w przypadku zakupu np. na allegro. Jeśli chodzi o aktualną wartość monety posłużyłem się wyceną monety z katalogu Fishera. Co ciekawsze większość z monet 20 zł była wyceniana w poprzednich latach dużo wyżej. Dla przykładu moneta 20 złotowa „Noc Świętojańska w 2009 roku wg katalogu Fischera była wyceniana na 400 zł.
Dla zainteresowanych mogę przesłać lub zamieścić tutaj plik Excela z dokładniejszą listą posiadanych monet.

Do monet jeszcze powrócimy pewnie nie raz, a tym czasem zamykam temat Portfela Startowego i oficjalnie rozpoczynam proces zarabiania :) - Mam nadzieję...


W kolejnym wpisie chciałbym przedstawić moją własną prywatną listę Błędów, które nagminnie popełniam, i nad którymi chciałbym popracować, w czym mam nadzieje pomoże mi ten Blog, a nawet było by miło uzyskać pomoc od Was. 

Do miłego...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz